Alla inlägg under maj 2012

Av lollolojsan - 10 maj 2012 09:32

Gav mej iväg till skolan vid tjugo över åtta imorse och redan då var det 14 grader ute. Helt sjukt.

Hoppas att värmen inte försvinner nu igen.

Det är i mitten av maj redan så nu säjer vi hejdå till minusgraderna och hej till sommaren!

Längtar efter heta sommardagar, och ljumma sommarkvällar tillsammans med människor man älskar att umgås med   Iallafall så heta dagar som Sverige-klimatet tillåter. 

Jag tror att denhär sommaren kommer bli helt underbar.

 

Har lång rast nu för blev klar med religionsprovet jättesnabbt. Det lönar sej att träna på läxan ibland.

Efter skolan ska jag hem och packa ihop mina saker, och laga mat så vi käkar innan vi sätter oss på tåget. Annars kommer vi nog svälta på vägen   Och ikväll vid 23 tiden kommer vi sitta i en bil i Skåne.

Imorron ska jag träffa en tjej som jag inte träffat på jättelänge. Så mycket kul vi har haft. Ska bli kul att se henne igen   Sen på lördag är det bröllop som står på schemat. Och på söndag får vi se vad jag hittar på på dagen, men på kvällen blir det dra till Malmö och titta på Backstreet Boys iallafall. Riktigt bra tajmat att det är dagen efter bröllopet. Så man kan säja att allting är planerat den här gången. Det mesta iallafall.

Av lollolojsan - 9 maj 2012 22:53

Det är mycket pågång.

- Fler jobb som har hört av sej. Ska bara försöka få kontakt med dom igen.

- Aupair-grejerna går framåt.

- Narionella proven är i full gång och nu har jag bara matte kvar.

- Jag ska göra ett sista prov på geometri i matte b sen har jag klarat alla prov i kursen.

Det var inte så länge sen jag sa att jag inte hade klarat ett enda prov   det tar sej.

- Studenten och flytten närmar sig med stora steg. Måste få allting nerpackat här snart. Det blir ju ingen lång flytt, men allting ska ju med. Och om lite mer än en månad så har jag gått ut skolan. Kan typ inte tro det.

Var på aupair möte i måndags. Snart är min ansökan klar att skickas till London för att godkännas.

Det tar sej som sagt.

Och imorron blir det resa ner till Skåne för bröllop och konsert i Malmö till helgen. Puss!

 

 

 

Av lollolojsan - 6 maj 2012 22:35

Tror ni på dethär med att det finns en för alla?

En soulmate som väntar nånstans på att du ska bli hans?

En som alltid kommer finnas där för dej när du väl hittar honom? Nån som väntar på dej i regnet, nån som möter dej vid bussen, nån som bjuder dej på glass? Nån som du alltid kan lita på, vad som än händer. Och hur många gånger ni än bråkar så blir ni alltid sams?

En som är rätt liksom.

Jag vet inte om jag tror på det, men jag önskar att det vore så. Man kan vara skeptisk till kärlek när den förvandlas till nåt annat än man trodde att den var - rakt framför ögonen på dej, om och om igen. Men jag saknar känslan av att ha nån där. Nån som alltid finns.

Allting har sina för och nackdelar som sagt.

 

Imorron blir det möte med aupair saken, efter skolan. Blir nog bra   Har varit i stan med Marina idag, jättekul   och imorron inleds veckan med skola igen. Soft att det inte är så mycket kvar nu.

Måste hitta studentklänning med!

 


Godnatt!  



Av lollolojsan - 5 maj 2012 23:19

Har varit en riktig filmdag/kväll. Har kollat på varenda avsnitt från Eva och Adam. Så många år sen jag såg det sist så det var faktiskt skitkul att se igen. Såna flashbacks man får typ   

Förra gången jag såg det var jag nog i deras ålder... Och nu. Det är kul när man märker att man ser filmer på ett annat sätt än man gjorde innan. Hur filmen typ förändras i ens ögon fastän den fortfarande är densamma. Längtar verkligen till sommaren när jag ser den filmen. Studenten, midsommar, semester, sola, bada, chilla. Vem vet hur denna sommaren kommer bli? Den kan bli precis hur som helst.

Saknar dock också kärleken när man ser såna filmer. Singel börjar verkligen bli dötrist, haha. Känns som att hela stan går runt och håller handen. Det lägger man aldrig märke till annars, om man inte bryr sej. Sen plötsligt gör alla det. Men saker och ting är som dom är, man kan inte få allt   Har ätit glass med varma hallon typ hela kvällen med, haha. Gick bort till Coop och köpte två liter vaniljglass, och det är nästan slut. Så gott så det finns typ inga ord    

Nu blir det nog sängen för min del. Godnatt på er!    


Av lollolojsan - 3 maj 2012 11:15

Skulle just ha nationellt muntligt i Svenska B när läraren skickade hem mej efter jag berättade hur jag mådde. Dålig i magen och mår illa som fan. Frös innan, men nu ligger jag under täcket igen med älsklingssmulan. Tråkigt att ligga inne när det är så fint väder ute men vad ska man göra.

Om jag mår bra imorron så blir det att följa med klassen till Skansen. Rättså kul ändå   

Men får se om jag klarar att jobba senare.

 

Funderar på att kolla på Idol 2006-DVDn. Det var längesen. Kollade på nårra klipp igår med Adam från gamla auditions och grejer. Vilka minnen man får. Det var där jag fick upp ögonen för Danny första gången. När han sjöng på sin audition, då var det ett halleluja-moment   som Kishti säjer.

Kan knappt fatta att det snart är 6 år sen. Då var jag bara typ sådär 14 år. Men jag minns det som igår och tiden har runnit förbi helt sjukt snabbt. Det har blivit fantastiskt många spelningar jag har gått på, otroligt många kramar, pussar, autografer jag har fått. Vännerna jag fått ut av det här är jättefina och guldvärda. Dom minnena och den lyckan som finns inuti mej kan ingen ta ifrån mej. Jag kommer inte ihåg så mycket av hur mitt liv var innan, innan jag kom in i tonåren. Danny har liksom funnits där sedan dess, hela tiden. Medan jag vuxit upp och gått från 14 till nu 20 år.

 

Jag vet att det kan vara svårt för många att förstå hur jag kan känna så fortfarande, eller över huvudtaget. Men man måste ha varit med om det själv för att förstå. Det finns ingenting jag kan förklara. Och förstår man inte så behöver man inte lägga sin kraft på att försöka förstå, för det kommer man aldrig göra, om det inte händer en själv.

Alla växer inte upp med en förebild, man har ingen idol att se upp till. Att vilja ta efter, att lyssna och engagera sej i vad denna personen säjer. Men jag ser inget fel i det. Danny är en jättefin förebild och han tar den rollen väldigt seriöst. Han tänker på vad han säjer, och vad han gör, eftersom han har fans i alla åldrar, även småbarn.

Dom första gångerna jag träffade Danny så grät jag alltid av lycka. Jag kunde liksom inte vara lyckligare än jag var i dom stunderna. Åren har gått, stunderna är fortfarande dom allra finaste, men gråter gör jag inte längre. Jag antar att man slutar göra det efter så många gånger   

Men jag håller andan när han pratar, när han sjunger och lämnar ut sej själv. Jag vill inte missa nånting.

Jag är tacksam för allt. Jag ångrar ingenting.

Danny Saucedo   

Av lollolojsan - 1 maj 2012 22:41

Blir sova ensam för första gången på ett tag nu. Molly har sovit hos mej 4 dagar och inatt sov Marina också här. Åkte och mötte Marina med Molly igårmorse inne på centralen. Tog tåget hem till mej och grät typ av skratt redan då, hahah. Lämnade Marinas väska och gjorde vid oss lite snabbt   Sen tog vi tåget tillbaka till stan och mötte Agnes borta vid plattan för fina Danny skulle sjunga. Han sjöng Amazing och In the club och sen hade han bråttom och skulle gå. Så han stack.

Jag Marina och Molly gick till Subway och Espresso House och köpte mackor och Chailatte, och satte oss i en fin park och åt. Sen gick vi tillbaka till Agnes och resten borta vid Expressbussen. Bestämde att vi skulle åkte tii Skansen tillsammans eftersom dom skulle tända brasa där på kvällen. Så vi drog dit. Men dom skulle inte tända den förrän klockan 9 och vi var där redan typ vid halv 3. Så vi gick runt och kollade på alla djuren och sen satt vi med fötterna ner mot Stockholm och tittade ut över vår vackra stad. Satt nog där i nårra timmar och snackade. Det var riktigt najs, och tur med vädret igen.

Vid halv 6 bestämde vi oss för att dra nån annanstans för det var evigheter kvar till brasan skulle tändas. Så vi åkte till nåt ställe som låg nära Agnes, för där skulle det vara en annan brasa men det var där inte, hahah. Sen sa Marina att hon hade läst nånstans att Danny skulle vara med i Lilla Sportspegeln på SVT ikväll. Och det var ganska snart, men vi visste inte om det skulle vara live eller om det redan var inspelat men vi chansade iallafall och tog bussen dit. När vi kom dit var det bara vi 4 och Jannica och Olivia där, så fett skönt. Det dröjde inte länge innan han kom ut. Han kom fram till oss och hälsade och frågade hur vi hade det. Man hörde på hans röst hur sliten han var. Pratade om lite random saker som vilka som haft tandställning och inte, och typ... Iphones. Sen frågade jag om alla fick fota, så rättade han mej till att prata stockholmska haha. Sen han bara jamenvisst, kom hit. Kul att han kalla mej långeskånk, hahah! Det ordet har verkligen fastnat på hjärnan på mej   Sen bad jag honom en tjänst och så klart så skulle han härma min dialekt igen, hahah helt överdrivet dock! Rolig kille det där. Alla fick jättefina bilder, och det var en sjukt kul valborg. Sen sa vi hejdå till Agnes på bussen så drog Marina jag och Molly hem till mej och sov.

Kaos imorse för att Molly inte skulle missa sitt tåg. Blev kuta till stationen sen ta taxi, sen ta ut pengar sen hitta spåret, sen va skiten försenad flera timmar   Drog hem sen iallafall till Marina som sov lite längre. Gjorde vid oss och drack te, sen drog vi till stan vi med. Gick till Cubus och köpte jeans till Marina och kollade efter studentklänning till mej. Sen blev det Espresso House igen hihi.

 

Och nu ska jag sova igen. Här rullar dagarna på, så nu är det dags igen. Godnatt sov gott!

 

    

Ovido - Quiz & Flashcards