Alla inlägg under januari 2013

Av lollolojsan - 23 januari 2013 20:13

Tjupp.

Har druckit nårra koppar kaffe idag så är piggare än vad jag i vanliga fall hade varit efter denna dagen. Gick upp klockan sex imorse för att börja jobba sju, och slutade inte förrän halv fem. Det kallar jag lång arbetsdag med nästan 20 småungar. 

Har för övrigt börjat titta på en serie som det var ett par år sen jag såg sist. Heroes. Sjukt bra, speciellt när det finns hemsidor där man bara trycker på play och man ser avsnitt efter avsnitt, textat och klart. Funkar så länge man har täckning ialla fall    Kul att se om allt som var så längesen man såg. 


När jag var liten tänkte jag alltid att jag skulle leva ett 100-årigt liv, och sen skulle hela mitt liv finnas på en film som jag skulle ägna hela mitt nästa liv till att sitta och titta igenom. Och jag antar att i mitt tredje liv hade jag hoppat in i filmen och förändrat vissa grejer. Inte helt dumt.


Snart helg igen och tur är väl det, för jäklar vad festsugen jag är nu! En helg utan och det känns ovanligt haha. Låter sådär...

Var uppe hos mamma förra helgen fredag till söndag. Hade det mysigt med tacos, filmkväll och så   Kul att se dom när man inte ses så ofta. Och denna helgen kommer småsyskonen ner. Woop.

Av lollolojsan - 21 januari 2013 18:16

Känner lite att jag inte skulle lämnat sängen imorse.. Skulle legat kvar där än så hade det varit bättre än vad denna skitdagen blev. Vaknade vid nio för skulle på ett möte på arbetsförmedlingen kvart över tio. Hittade ingen parkering i stan så kom fem minuter för sent. Föreläsningen hade redan börjat när jag kom fram så då skickar dom hem mej igen.. För fem minuter. Extremt.. Så körde hem igen, sur som fan.
Fick jobb och kollade upp vart jag skulle. Gpsen visade knislinge på kartan. Så körde jag dit. Tog en halvtimme, och när jag kommer dit visa det sej att det var önnestad jag skulle till! Så det var bara att köra tillbaka nästan hela vägen... 3 timmars jobb blev det av allt och extremt slöseri på soppa..

Av lollolojsan - 10 januari 2013 00:23

Ligger i sängen med katten bredvid mej, mysigt med lite pälsigt sällskap. Det blir antagligen inte jobb imorron eller på fredag heller, känns det som. Ikväll har jag lekt lärare till en kompis som håller på att lära sej det svenska komplicerade språket. Det var ganska kul faktiskt :) och som tack bjöd hon mej på middag.
Men det kom vissa frågor jag faktiskt inte kunde svara på, varför man säjer på vissa sätt och varför vissa bokstäver utalas som något annat än vad dom är. Hur man svänger på ord som dag, dagen. Tåg, tåget.
Är sjukt festsugen för övrigt så det får nog bli lite partaj på fredag! :)
' The best thing about being a woman '
:)

Av lollolojsan - 9 januari 2013 12:52

Ibland känns det som en hel livstid hinner gå mellan två årstider. Det känns som en hel evighet sedan jag lärde känna vissa människor som jag bara har känt ett halvår. Tiden går så snabbt men det hinner hända så mycket på så lite tid.

Men det spelar ingen roll för det viktigaste är att man mår bra, att man trivs med sej själv. Och det gör jag.

Jag känner mej lycklig från ingenstans och jag är glad att jag är jag      woop woop! 


Var med Bella igår, vi var duktiga och var ute och sprang lite. Det var inte så länge, men det är ett halvår sedan jag sprang någonstans senast så det kändes bra. Med en kompis bredvid och musik i öronen var det inte lika jobbigt. 

Har dock knappt jobbat något denna månaden, en dag bara,

så blir det inte mer snart blir det en riktigt fattig lön i februari  



   

Av lollolojsan - 1 januari 2013 23:27

Hälsar det nya året välkommet och hoppas det kommer bli lika bra som de föregångna, eller bättre. Det hade ju varit helt okej.
Har vatt vaken typ 6 timmar idag, och det räcker, för så mycket mer blir det inte. Snart sängen igen.
Nyår var kul hos David med alla som kom. Sen fick vi skjuts in till stan och tittade när dom smällde raketer. Och när det var över gick vi in på olearys. Hade sjukt kul faktiskt! Det var lyckat! :) somnade dock inte förrän vid halv tio imorse, så har sovit heeeela dagen :) skönt.
Och nu blir det natti igen. Zzz.

Ovido - Quiz & Flashcards