Direktlänk till inlägg 9 februari 2015

Kan någon påminna mig om att skriva är kul?

Av lollolojsan - 9 februari 2015 20:12

Hej!

Hoppas allt är bra. Nu är man ett år äldre igen. Det är ett år sedan senaste inlägget jag lade upp.. Vad är det som händer, jag älskar ju att skriva :)
Skriver från telefonen nu när Teemu spelar lite eftersom jag och min dator inte kommer så bra överens längre.

Jag har precis återhämtat mig från min förkylning nu i helgen. Det bästa jag kunde göra var visst inte att dricka i fredags. Men det var trevligt att träffa lite folk :) så går tillbaka till jobbet imorgon.
Jag har fått stanna kvar på samma förskola till sommaren, vilket är jätteskönt. Det funkar bra och ser ut att utvidgas i procent till heltid under de kommande månaderna.

Förra helgen var vi i Varberg och hälsade på Teemus pappa och hans Kicki igen. Det var trevligt förutom en alldeles för salt havspizza hahaha. Och Petri följde med oss hem till Kristianstad sen. Jag och Teemu var ju även i Italien under förra året, i slutet av september och då var det fortfarande högsommar där.

Bästa veckan någonsin. 

Vi gjorde så mycket, såg så mycket. Åkte häst och vagn genom stan till Colloseum, badade och besökte ställen som Colloseum, Spanska Trappan och Castel St. Angelo. Det är helt klart en speciell känsla att vara med den som betyder mest på ett främmande ställe och utforska världen :)

Har för övrigt haft en bra jul och ett härligt nyårsfirande och är redan en bit in på början av detta året. Det ska bli spännande att se vad som kommer hända detta 2015.

Nu blir det morotskaka! 


Nightnight. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lollolojsan - 30 maj 2020 13:28


Förra helgen blev jag både hes lite snuvig och lite halvrosslig så jag fick snällt stanna hemma från jobbet i början av veckan då vi kör hårt med två symptomfria dagar nu i coronatider. Äntligen har vi fått lite sommarvärme i Kristianstad! Så efter...

Av lollolojsan - 21 maj 2020 22:25

Denna Kristi himmelsfärds dag har bestått utav tre franskunder och sedan ut för att försöka lapa åt sig lite eftermiddags sol! Teemu var i full gång med att trimma gräsmattan och klippa buskar så jag hjälpte till samtidigt som Bessie har varit ute he...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 20:03

Godkväll! Idag känns det mycket bättre i halsen. Lite glass var nog ett smart drag! Och gott!    Vädret är ju även det till belåtenhet. Har varit så innerligt trött på alla stormar med regniga gråa dagar, så jag håller tummarna för att dessa nu ä...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 10:39

Hej! Jag har nu varit hemma från jobbet i två dagar pga halsont och hade då lite mer tid över än vad jag vanligtvis har. Nu i coronatider får vi ju vara lite extra försiktiga så vi inte smittar ner varandra, så jag har snällt stannat hemma. Jag börja...

Av lollolojsan - 10 februari 2015 13:14


Nu sover alla barnen.. och nästan jag också. Var sjukt trött när jag gick upp imorse för att börja tidigt. Men jobb blir det iallafall till halv fem och sen kommer syrran och hälsar på idag. Hon hade önskemål om att baka någonting så får väl se vad v...

Ovido - Quiz & Flashcards