Direktlänk till inlägg 20 maj 2020

De älskade djuren

Av lollolojsan - 20 maj 2020 20:03

Godkväll!

Idag känns det mycket bättre i halsen. Lite glass var nog ett smart drag! Och gott!   

Vädret är ju även det till belåtenhet. Har varit så innerligt trött på alla stormar med regniga gråa dagar, så jag håller tummarna för att dessa nu är över och de är välkomna tillbaka i oktober någon gång   

         

Jag har varit på jakt efter en utebur till Linus (kaninen) ett bra tag nu, och äntligen så har vi hittat en! 

Inatt får han sova inne men imorgon kommer vi prova ta ut honom där.

Hoppas han ska trivas då han alltid varit en inne-kanin och sedan vi flyttade har han hållt till i rummet där jag arbetar med fransarna och har kunder. 

Förra veckan så köpte jag även lite nya saker till Bessie. (hunden) 

Jag köpte en aktivitetsboll typ där man kan lägga i olika godisar eller en hel måltid torrfoder. Man skakar bollen sen hittar godisarna ut ur bollen genom en liten labyrint inuti. Så när hon lärde sig att hon måste puffa på bollen så att den rullar så kommer maten ut    väldigt kul sätt att äta frukost på! 

Jag köpte även en liten matta med många "flärpar" eller vad man ska säga, så att man kan gömma godisar under dessa så att hon får nosa och söka efter dessa. Väldigt populärt! Vi får inte bli slappa med promenaderna för då lägger hon kanske på sig lite extra godiskilon! 

    

Jag var på Eko i samma veva förra veckan för att köpa nya krukor och fick syn på en hundleksak som såg ut som en skunksvans som satt fast i en tennisboll. För 35 kr så blev hunden helt till sig när jag kom hem med denna. Hon plockade den till sig redan i hallen och sprang iväg med den och vaktar den som sin egna lilla bebis   

 

Imorgon är det Kristi Himmelsfärds dag och vi är lediga från förskolan, men jag kommer jobba hemma mellan 10-15 med lite olika kunder. Ska bli kul   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lollolojsan - 30 maj 2020 13:28


Förra helgen blev jag både hes lite snuvig och lite halvrosslig så jag fick snällt stanna hemma från jobbet i början av veckan då vi kör hårt med två symptomfria dagar nu i coronatider. Äntligen har vi fått lite sommarvärme i Kristianstad! Så efter...

Av lollolojsan - 21 maj 2020 22:25

Denna Kristi himmelsfärds dag har bestått utav tre franskunder och sedan ut för att försöka lapa åt sig lite eftermiddags sol! Teemu var i full gång med att trimma gräsmattan och klippa buskar så jag hjälpte till samtidigt som Bessie har varit ute he...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 10:39

Hej! Jag har nu varit hemma från jobbet i två dagar pga halsont och hade då lite mer tid över än vad jag vanligtvis har. Nu i coronatider får vi ju vara lite extra försiktiga så vi inte smittar ner varandra, så jag har snällt stannat hemma. Jag börja...

Av lollolojsan - 10 februari 2015 13:14


Nu sover alla barnen.. och nästan jag också. Var sjukt trött när jag gick upp imorse för att börja tidigt. Men jobb blir det iallafall till halv fem och sen kommer syrran och hälsar på idag. Hon hade önskemål om att baka någonting så får väl se vad v...

Av lollolojsan - 9 februari 2015 20:12


Hej! Hoppas allt är bra. Nu är man ett år äldre igen. Det är ett år sedan senaste inlägget jag lade upp.. Vad är det som händer, jag älskar ju att skriva :)Skriver från telefonen nu när Teemu spelar lite eftersom jag och min dator inte kommer så bra ...

Ovido - Quiz & Flashcards