Alla inlägg den 30 maj 2020

Av lollolojsan - 30 maj 2020 13:28

Förra helgen blev jag både hes lite snuvig och lite halvrosslig så jag fick snällt stanna hemma från jobbet i början av veckan då vi kör hårt med två symptomfria dagar nu i coronatider.
Äntligen har vi fått lite sommarvärme i Kristianstad! Så efterlängtat! :)
Igår efter jobb på förskola och en franskund så träffade jag Bella och Lina för att avnjuta en måltid på Pinchos. Eller rättare sagt, många små måltider. Alltid lika gott och jag gillar att stället har sitt eget tema. Häftigt!
Idag hade jag en kund på förmiddagen, Teemu har fixat i våra rabatter och sen tog jag och Bessie en runda på Kjugekull. Så naturfint och hon älskar att gå där. Lite annan terräng än att bara gå på grusvägar och gräsmatta.
Ikväll ska vi fira både Bella och Stoffe som fyller år denna helgen och imorgon kommer syster hit för att se hur vi bor i nya huset. Så det blir en hyfsat fullspäckad helg.

För många månader sen så bokade vi en resa till Budapest tillsammans med Eric och Bella i sommar. Vi får se hur Corona tar sig, men enligt morbror som bor där nere ser det hoppfullt ut just nu. Vi håller tummarna!
Det är ju helt underbart att strosa runt i stan i den speciella värmen som finns där, svettas kl 22.00 på kvällen, äta ute.. bada! Åh, jag hoppas.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards