Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Går ödet ihop med kärleken?

Av lollolojsan - 31 januari 2014 00:45

Går ödet verkligen ihop med kärleken?

Jag blir förundrad över hur förhållanden verkar gå ihop med vartannat ibland. Man tycker att det ska vara det så kallade ödet som styr kärleken. En man möter en kvinna, han blir kär. Och hon blir lika kär i honom. Men ju mer jag har iakttagit vänners förhållanden och liknande, så ser det ut som - från min synvinkel- att killen bär en ögonbindel. Man snurrar honom ett par varv, och i rummet står det fullt av fina tjejer. När han slutat snurra och står stilla ska han peka blindt på en av dom, och denna är den han kommer dela sin framtid med. Jag säjer inte att det är så med alla, men killarna ser sina alternativ. Man bjuder ut den första flickan. Om det inte gick så pekar han en gång till och där har han henne. Där har han sin framtid. Sitt öde.

Jag vet inte om jag förväntar mej för mycket. Men det känns lite smaklöst. Killar har skrivit till mej att dom vil gå på dejt med mej, har jag sagt att jag inte är intresserad så ser jag honom vara i ett förhållande med en annan tjej nästa vecka. Jag kan inte räkna gångerna just detta har hänt.


Jag har bott i min lägenhet i tre månader, och trivs fortfarande jättebra. Vi har redan hållit flera fester här. Det är jättekul att ha folk över, men också skönt att vara själv. Jag trodde att det skulle kännas mycket mer ensamt. Det var vad alla sa till mej. Att det skulle kännas tomt och ensamt, men det gör det inte. Jag kanske klarar mej ganska bra på egen hand. Jag behöver ensamtid.

Jag har varit hemma sjuk i två dagar, och stannar hemma imorron också. Det gör ont att prata.

Så nu säjer jag godnatt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lollolojsan - 30 maj 2020 13:28


Förra helgen blev jag både hes lite snuvig och lite halvrosslig så jag fick snällt stanna hemma från jobbet i början av veckan då vi kör hårt med två symptomfria dagar nu i coronatider. Äntligen har vi fått lite sommarvärme i Kristianstad! Så efter...

Av lollolojsan - 21 maj 2020 22:25

Denna Kristi himmelsfärds dag har bestått utav tre franskunder och sedan ut för att försöka lapa åt sig lite eftermiddags sol! Teemu var i full gång med att trimma gräsmattan och klippa buskar så jag hjälpte till samtidigt som Bessie har varit ute he...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 20:03

Godkväll! Idag känns det mycket bättre i halsen. Lite glass var nog ett smart drag! Och gott!    Vädret är ju även det till belåtenhet. Har varit så innerligt trött på alla stormar med regniga gråa dagar, så jag håller tummarna för att dessa nu ä...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 10:39

Hej! Jag har nu varit hemma från jobbet i två dagar pga halsont och hade då lite mer tid över än vad jag vanligtvis har. Nu i coronatider får vi ju vara lite extra försiktiga så vi inte smittar ner varandra, så jag har snällt stannat hemma. Jag börja...

Av lollolojsan - 10 februari 2015 13:14


Nu sover alla barnen.. och nästan jag också. Var sjukt trött när jag gick upp imorse för att börja tidigt. Men jobb blir det iallafall till halv fem och sen kommer syrran och hälsar på idag. Hon hade önskemål om att baka någonting så får väl se vad v...

Ovido - Quiz & Flashcards