Alla inlägg den 14 maj 2012

Av lollolojsan - 14 maj 2012 22:01

Kom ner till Skåne i torsdagskväll... där pappa hämtade oss med bilen i Hässleholm. Blev hem och sova direkt.

På fredagen så vaknade jag vid tio och sen åkte jag in till stan för att möta David eftersom vi skulle köpa bröllopspresenten tillsammans. Gick till Cervera och köpte det som önskades av brudparet vilken var en liten kopp med tillhörande fat för 599 kronor. Det var inte vad vi hade väntat oss, men den köpte vi iallafall. Sen gick vi bort till systemet och sen också Partaj där jag köpte ny navelpiercing. Sen åkte vi hem.

Hemma var bröllopsfixeriet i full gång... och ingen satt ner längre än den behövde   

Det var lite roligt att se på hur båda två stressade omkring fast det egentligen inte fanns någonting att göra. Dom skulle en sväng till kyrkan och fixa någonting så stannade hemma till klockan fem innan jag gick hemifrån för att träffa Lotta.

Var mycket längesen jag såg henne så det var bara kul att ses igen. Var ute och sen hemma hos henne till elva på kvällen, sen var hon gullig och gav mej skjuts hem.

På lördagen vaknade vi alla vid 9-10 tiden... och så skulle alla göra vid sej.

Detta var ju dagen med stort B. Jag och Jaqueline väntade med att fixa oss så vi fick det lite stressigt sen när locktången tog mycket längre tid än vad vi hade tänkt. Men det blev bra iallafall. Vi hade blåa klänningar, silverhalsband, blåa klackskor och lockat hår. Och Helen och pappa var jättefina verkligen, likaså David, Adam och Marcel.

Pappa och Helen åkte i förväg när dom skulle till fotografen och då stannade vi hemma och väntade på att farmor och farfar skulle komma och hämta upp oss.

Vi åkte till kyrkan och stod och väntade... på gästerna med papper och ris som de skulle få. När alla hade gått in och satt sej så kom Pappa och Helen i en jättefin bil och så kom de in till oss i kyrkan. Helen började gråta lite smått när hon såg oss uppradade alla 'barnen'.

Det var fint att se att hon uppskattade det    

Sen ställde vi oss på led.

Adam- Marcel.

Pappa- Helen.

David - jag.

Och Jaqueline.

När klockorna ringt färdigt... började musiken och så gick vi in. Jag hade jättesvårt att hålla minen där uppe vid altaret när jag såg Helens tårfyllda ögon när hon tittade upp. Så kunde inte hålla in det till slut. Det gick jättesnabbt i kyrkan och Isabell sjöng jättefint!

Efteråt gick alla ut i regnet där det togs en del bilder innan vi åkte iväg till golfkrogen.

Det var ett fint ställe där det redan var dukat på många bord och namnskyltar var utdelade. Allting var färdigt. Vi åt och sjöng snapsvisor, sen dansade vi och drack lite. Sen blev det frågesport som jag och Joakim vann, så vi vann en drick i baren hahah. Sen skulle det lekas lite och skäras tårta. Allting var supergott och sen dansade man nästan hela kvällen vilket var superkul. Vi var där till ungefär tolv på natten sen åkte Pappa och Helen och sov på hotell och vi andra åkte hem till oss, med Helens föräldrar och sov.

Nästa dag var jag med Anton lite... innan jag skulle fara vidare mot Malmö där jag hade biljett till att se mina gamla kärlekar för tredje gången i mitt liv. Backstreet Boys. Det var en riktig upplevelse. Inte det roligaste att gå ensam men alla minnen dök upp och man kände sig som 14 år igen. Det var en riktigt bra och helt fantastisk show!

Jag har tittat på videor jag filmat hela dagen fram och tillbaka. har försökt att lägga ut på facebook men det enda som händer är error   

Jag tänker absolut fortsätta åka och se dom om dom fortsätter att besöka vårt vackra land.

Det är det värt.

Det har varit en jättefin helg, helt underbar och skulle mer än gärna spola tillbaka tiden och göra det en gång till  

   





Ovido - Quiz & Flashcards