Alla inlägg den 27 maj 2012

Av lollolojsan - 27 maj 2012 00:51

  VI VANN SVERIGE!   


Kan ni fatta det? För det kan inte jag! Eurovision song contest kommer att hållas i Sverige nästa år.

Det började spännande och Loreen hade i slutänden samlat ihop 18 tolvor från länder ifrån hela världen. Hon fick poäng av 41 av 42 länder och slutade på 372 poäng, vilket också var nära på att bli rekord! Jag är fett stolt. Stolt svensk. Jag trodde att damerna från Ryssland skulle ta hem segern, men Euphoria tilltalade alla och hon är nu den femte vinnaren i Sverige som vunnit Eurovision.

Lite kul tyckte jag att var att Aftonbladet skrev ut att hon vunnit överlägset när det var ca 4-5 röstningar kvar. Dom är inte sena dom inte. Så jag vill verkligen säja grattis Loreen, för det gjorde hon bra! 


 







Ovido - Quiz & Flashcards