Alla inlägg den 12 maj 2012

Av lollolojsan - 12 maj 2012 00:16

Jag träffade en kompis idag som jag inte träffat på väldigt länge. Men som jag brukade umgås med dagligen för ett par år sen. Vi har hittat på så mycket kul under åren vi känt varandra och kom på att vi saknade det lite grann så vi bestämde att vi skulle ses idag.

Vi har pratat om allt mellan himmel och jord, verkligen. Gamla tider, allt som förändrats genom åren. Och det var nästan allt. Allt har förändrats.

Alla människor vi kände, ingen är densamma som den var innan.

Den som inte var nåt pojkvänsmaterial då är nu sambo. Den som absolut inte kunde tänka sej att gilla en särskild tjej är nu tillsammans med den. Den som alltid tröttnade är helt annorlunda nu. Den som inte ville ha en kyss av sin pojkvän har nu dom flyttat ihop och har två katter.

Jag antar att allting ändras om man hittar den rätta.

Vi har säkert också förändrats. När man tänker tillbaka på saker man har gjort och sagt kan jag inte låta bli att tycka att jag har varit otroligt dum under åren, under vissa tillfällen. Man har sårat människor genom att bara få en ide och sen köra på den. Fast det var ju nårra år sen så kan inte säja att jag var speciellt mogen då. Om jag fick en tanke från ingenstans att jag för tillfället inte ville vara med den personen så gjorde jag slut. Det kvittade om det var på nyårsafton eller på vår 5månadersdag. Jag fick det för mej bara.

 

Det kändes bra idag, men ändå konstigt att vara på samma ställe, och prata om samma saker som man gjorde förr - fast allting är helt förändrat nu.

Jag kom och tänka på den låten Danny sjöng som sistalåt i Gävle på sin sista turnédag i somras.

 

Everything must change
nothing stays the same
everyone will change
no one, no one stays the same

ng become the old
and mysteries do unfold
for that's the way of time
no one, and nothing goes unchanged


There are not many things in life one can be sure of
except rain comes from the clouds
sun lights up the sky
hummingbirds fly

Ovido - Quiz & Flashcards