Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Valborg 2012

Av lollolojsan - 1 maj 2012 22:41

Blir sova ensam för första gången på ett tag nu. Molly har sovit hos mej 4 dagar och inatt sov Marina också här. Åkte och mötte Marina med Molly igårmorse inne på centralen. Tog tåget hem till mej och grät typ av skratt redan då, hahah. Lämnade Marinas väska och gjorde vid oss lite snabbt   Sen tog vi tåget tillbaka till stan och mötte Agnes borta vid plattan för fina Danny skulle sjunga. Han sjöng Amazing och In the club och sen hade han bråttom och skulle gå. Så han stack.

Jag Marina och Molly gick till Subway och Espresso House och köpte mackor och Chailatte, och satte oss i en fin park och åt. Sen gick vi tillbaka till Agnes och resten borta vid Expressbussen. Bestämde att vi skulle åkte tii Skansen tillsammans eftersom dom skulle tända brasa där på kvällen. Så vi drog dit. Men dom skulle inte tända den förrän klockan 9 och vi var där redan typ vid halv 3. Så vi gick runt och kollade på alla djuren och sen satt vi med fötterna ner mot Stockholm och tittade ut över vår vackra stad. Satt nog där i nårra timmar och snackade. Det var riktigt najs, och tur med vädret igen.

Vid halv 6 bestämde vi oss för att dra nån annanstans för det var evigheter kvar till brasan skulle tändas. Så vi åkte till nåt ställe som låg nära Agnes, för där skulle det vara en annan brasa men det var där inte, hahah. Sen sa Marina att hon hade läst nånstans att Danny skulle vara med i Lilla Sportspegeln på SVT ikväll. Och det var ganska snart, men vi visste inte om det skulle vara live eller om det redan var inspelat men vi chansade iallafall och tog bussen dit. När vi kom dit var det bara vi 4 och Jannica och Olivia där, så fett skönt. Det dröjde inte länge innan han kom ut. Han kom fram till oss och hälsade och frågade hur vi hade det. Man hörde på hans röst hur sliten han var. Pratade om lite random saker som vilka som haft tandställning och inte, och typ... Iphones. Sen frågade jag om alla fick fota, så rättade han mej till att prata stockholmska haha. Sen han bara jamenvisst, kom hit. Kul att han kalla mej långeskånk, hahah! Det ordet har verkligen fastnat på hjärnan på mej   Sen bad jag honom en tjänst och så klart så skulle han härma min dialekt igen, hahah helt överdrivet dock! Rolig kille det där. Alla fick jättefina bilder, och det var en sjukt kul valborg. Sen sa vi hejdå till Agnes på bussen så drog Marina jag och Molly hem till mej och sov.

Kaos imorse för att Molly inte skulle missa sitt tåg. Blev kuta till stationen sen ta taxi, sen ta ut pengar sen hitta spåret, sen va skiten försenad flera timmar   Drog hem sen iallafall till Marina som sov lite längre. Gjorde vid oss och drack te, sen drog vi till stan vi med. Gick till Cubus och köpte jeans till Marina och kollade efter studentklänning till mej. Sen blev det Espresso House igen hihi.

 

Och nu ska jag sova igen. Här rullar dagarna på, så nu är det dags igen. Godnatt sov gott!

 

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lollolojsan - 30 maj 2020 13:28


Förra helgen blev jag både hes lite snuvig och lite halvrosslig så jag fick snällt stanna hemma från jobbet i början av veckan då vi kör hårt med två symptomfria dagar nu i coronatider. Äntligen har vi fått lite sommarvärme i Kristianstad! Så efter...

Av lollolojsan - 21 maj 2020 22:25

Denna Kristi himmelsfärds dag har bestått utav tre franskunder och sedan ut för att försöka lapa åt sig lite eftermiddags sol! Teemu var i full gång med att trimma gräsmattan och klippa buskar så jag hjälpte till samtidigt som Bessie har varit ute he...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 20:03

Godkväll! Idag känns det mycket bättre i halsen. Lite glass var nog ett smart drag! Och gott!    Vädret är ju även det till belåtenhet. Har varit så innerligt trött på alla stormar med regniga gråa dagar, så jag håller tummarna för att dessa nu ä...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 10:39

Hej! Jag har nu varit hemma från jobbet i två dagar pga halsont och hade då lite mer tid över än vad jag vanligtvis har. Nu i coronatider får vi ju vara lite extra försiktiga så vi inte smittar ner varandra, så jag har snällt stannat hemma. Jag börja...

Av lollolojsan - 10 februari 2015 13:14


Nu sover alla barnen.. och nästan jag också. Var sjukt trött när jag gick upp imorse för att börja tidigt. Men jobb blir det iallafall till halv fem och sen kommer syrran och hälsar på idag. Hon hade önskemål om att baka någonting så får väl se vad v...

Ovido - Quiz & Flashcards