Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Om varför den 28 september 2005 var den bästa dagen i mitt liv DEL 2

Av lollolojsan - 17 maj 2012 22:32

DEL 2


Sedan gick vi ut. Och gick in på flygplatsen för att leta reda på vår stora väska. Men vi hittade inte den någonstans. 

Till slut stannade vi och frågade en tjej som var med på vårt plan, om hon visste var de lade väskorna där man 

skulle hämta dem. Det visade sej att vi hade gått rakt förbi den platsen. Så vi gick tillbaka och tog den. 

Sen väntade jag inne medans mamma gick utanför för att röka. Sen gick jag ut till henne. Vi stod precis vid en busskur 

och där skulle snart flygbussen hämta upp oss. Inuti busskuren satt en karta över Stockholm uppsatt på väggen. 

Vi kollade vart vi skulle åka, vart Globen låg och allting. Sen kom flygbussen och vi hoppade på. 

Efter en stund frågade jag mamma hur länge vi skulle sitta där.


- 45 minuter ungefär.


Det lät mycket, tyckte jag. Så jag blev väldigt förvånad när vi närmade oss så snabbt. Sätena gick att fälla ner så att 

man halvlåg, och jag fick låna mammas mobil och se på musikvideor. 


- Är vi framme nu? frågade jag när jag började se butiker utanför fönstret. 


- Nej, skrattade mamma. Du är så van vid Kristianstad, att när du ser en affär så är man i stan. Men den här stan 

är mycket större. 


Resten av resan ägnade jag mej åt musiken som strömmade från snäckan jag hade i örat, och att titta på texten 

som stod baklänges på rutan. Det var väldigt svårt att läsa vad där stod eftersom det var dels baklänges och att 

det stod med små svarta punkter. Till slut kom jag fram till att det stod ungefär: Res billigt, res med flygbussen! 


När vi stannade hade det slutat regna ute och jag hade fortfarande snäckan i örat. Jag envisades med att försöka 

ha kvar den där samtidigt som mamma höll den stora väskan. Det gick inte. Så jag kunde inte lyssna mer. 

Nu var vi framme. Vi gick in i en jättestor byggnad. "World Trade Center Stockholm." 


Vi gick in och vi skulle gå på toaletten. Sen gick mamma först ut och det var en konstig dörr. Man var tvungen att 

trycka på någonting för att den skulle öppnas och jag hann inte se hur mamma gjorde det. Så hon gick och såg 

inte efter sej. Så hon såg heller inte mej som inte kom ut. Så jag var tvungen att skrika på henne. Då vände hon 

sej om och hjälpte mej ut. Sen köpte hon två bullar till mej och och RisiFrutti till sej själv i cafeterian. 

Vi satte oss på något som liknade en slags mur där inne, och åt. Sen ringde mamma en massa telefonsamtal. 

Till en kille som hon skulle träffa här i Stockholm, för att köpa en mobil av honom. Den skulle hon köpa till pappa 

eftersom han ville ha en ny uppfällbar telefon. Det tog ett tag innan de hade bestämt att vi skulle träffas utanför 

byggnaden vi var i. 

När vi hade köpt mobilen började vi gå runt i stan och stack i näsorna i närmaste affär. Vi gick in i en affär med

prydnadssaker och kramdjur. Mamma blev genast överförtjust i en liten gosekanin, med så mjuk päls att det 

kändes som om man höll i fjädrar. Sen gick vi till prydnadssakerna. Om det inte hade varit så vrålande dyrt där 

inne skulle mamma säkert ha köpt den lilla kaninen. Sen gick vi ut och in i nästa affär. En klädaffär den här gången. 

Nästan direkt fick jag syn på en brun stickad båtformad tröja som slutade ovanför magen. Jag bad mamma om att 

få prova den och det fick jag. Jag gick in i provrummet. Jag tyckte verkligen om den tröjan. När jag hade den på 

mej kom mamma in med ett par byxor som hon ville att jag skulle prova också. Så det gjorde jag. 

De var ljusblå och vid fickorna hängde ett stort "B." De satt så perfekt! De var som gjorda för mej, skulle man 

kunna säja. Mamma kom in med ett förtjust uttryck i ansiktet. 


- De byxorna ska du ha! Herregud vad de sitter fint! sa hon och granskade byxorna. 


- Jag vill ha dem, mamma.


Fortsättning följer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lollolojsan - 30 maj 2020 13:28


Förra helgen blev jag både hes lite snuvig och lite halvrosslig så jag fick snällt stanna hemma från jobbet i början av veckan då vi kör hårt med två symptomfria dagar nu i coronatider. Äntligen har vi fått lite sommarvärme i Kristianstad! Så efter...

Av lollolojsan - 21 maj 2020 22:25

Denna Kristi himmelsfärds dag har bestått utav tre franskunder och sedan ut för att försöka lapa åt sig lite eftermiddags sol! Teemu var i full gång med att trimma gräsmattan och klippa buskar så jag hjälpte till samtidigt som Bessie har varit ute he...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 20:03

Godkväll! Idag känns det mycket bättre i halsen. Lite glass var nog ett smart drag! Och gott!    Vädret är ju även det till belåtenhet. Har varit så innerligt trött på alla stormar med regniga gråa dagar, så jag håller tummarna för att dessa nu ä...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 10:39

Hej! Jag har nu varit hemma från jobbet i två dagar pga halsont och hade då lite mer tid över än vad jag vanligtvis har. Nu i coronatider får vi ju vara lite extra försiktiga så vi inte smittar ner varandra, så jag har snällt stannat hemma. Jag börja...

Av lollolojsan - 10 februari 2015 13:14


Nu sover alla barnen.. och nästan jag också. Var sjukt trött när jag gick upp imorse för att börja tidigt. Men jobb blir det iallafall till halv fem och sen kommer syrran och hälsar på idag. Hon hade önskemål om att baka någonting så får väl se vad v...

Ovido - Quiz & Flashcards