Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Twisted world.

Av lollolojsan - 21 december 2011 22:59

Sometimes I can't help of wonder what a twisted world we're livin' in...

 

Jag kanske har tråkigt men ibland när jag tänker efter så undrar jag verkligen.

Hur började allt? Hur började livet på jorden?

Varför valdes just jorden att bli den planet där det skulle komma att finnas liv?

Hur utvecklades språket, tänkandet? Det kan inte ha funnits där hela tiden, så de första människorna på jorden kan inte ha haft det lätt.

Som Johan Glans säjer: Hur tänker man, om man inte har ett språk att tänka med?

Ibland tror jag att saker och ting kan ha utvecklats lite för bra. Om man tittar på världen idag skulle den kunna ha varit bättre. Den skulle säkert kunna ha varit sämre också. Men det finns för mycket fattigdom, kriminalitet, för mycket mord och bedrägerier. För många fall för att något ska bli löst. Människor kan inse att dom har stora problem och att de kan sätta andra människor i fara, gå in och säja detta - och ändå inte få hjälp.

 

Och så tänker jag, vad gör lilla jag på jorden? Just jag. Med alla mina tankar. Med mina ljus och mina brister?

Hade min mamma aldrig träffat min pappa så hade jag aldrig funnits. Det kanske hade funnits nån som liknade mej. Till hälften eller så. Men det skulle inte vara jag. Och denna person skulle fått en annorlunda uppväxt och andra syskon. Alltihop skulle utvecklas annorlunda.

 

Så, jag vill säja att jag är glad att saker är som dom är. Jag är tacksam för det. Man kanske aldrig ska säja "Varför blev det inte sådär? Varför gjorde jag inte annorlunda?" Utan jag tror att man ska vara glad att det blev som det blev, för nånstans hade det nog en mening.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Idag väckte mamma mej vid 9. Vi käkade frukost och sen följde jag med henne till tvättstugan där jag lärde mej lite. Sen gick hon till jobbet vid 10 så jag hämtade sista tvätten själv. Efter det åkte jag och hämtade Adam från hans skolavslutning, sen åkte vi direkt till Coop för att handla. Vi packade typ 4 fulla påsar och försökte ta med dom hem. Det var ingen lätt match. Vägen som oftast tar ca 10 minuter att gå tog nu 45 minuter. Har vatt helt slut hela dagen och inte orkat göra något speciellt mer än att städa garderoben och baka muffins. Senare ikväll blev det pop corn och Sex and the City. Fett skönt med jullov även om dagen inte har varit allt för slapp, haha.

Gnite   

 

 

P.S Max Tyniec är en snäll liten pojke som man kan lita på och när han kommer på besök så kan man inte låta bli att vara glad, vilket humör man var på innan   Max fixar humöret!

 

(Önskemålet om vad jag skulle skriva om)

 

 

 

 
 
Ingen bild

Lena

21 december 2011 23:56

Intressanta tankar! Man ska verkligen vara glad och tacksam över att man finns!:)

lollolojsan

22 december 2011 13:09

Ja de tycker jag man ska och tänka lite på det ibland! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lollolojsan - 30 maj 2020 13:28


Förra helgen blev jag både hes lite snuvig och lite halvrosslig så jag fick snällt stanna hemma från jobbet i början av veckan då vi kör hårt med två symptomfria dagar nu i coronatider. Äntligen har vi fått lite sommarvärme i Kristianstad! Så efter...

Av lollolojsan - 21 maj 2020 22:25

Denna Kristi himmelsfärds dag har bestått utav tre franskunder och sedan ut för att försöka lapa åt sig lite eftermiddags sol! Teemu var i full gång med att trimma gräsmattan och klippa buskar så jag hjälpte till samtidigt som Bessie har varit ute he...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 20:03

Godkväll! Idag känns det mycket bättre i halsen. Lite glass var nog ett smart drag! Och gott!    Vädret är ju även det till belåtenhet. Har varit så innerligt trött på alla stormar med regniga gråa dagar, så jag håller tummarna för att dessa nu ä...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 10:39

Hej! Jag har nu varit hemma från jobbet i två dagar pga halsont och hade då lite mer tid över än vad jag vanligtvis har. Nu i coronatider får vi ju vara lite extra försiktiga så vi inte smittar ner varandra, så jag har snällt stannat hemma. Jag börja...

Av lollolojsan - 10 februari 2015 13:14


Nu sover alla barnen.. och nästan jag också. Var sjukt trött när jag gick upp imorse för att börja tidigt. Men jobb blir det iallafall till halv fem och sen kommer syrran och hälsar på idag. Hon hade önskemål om att baka någonting så får väl se vad v...

Ovido - Quiz & Flashcards