Alla inlägg den 14 december 2011

Av lollolojsan - 14 december 2011 18:53

Undrar hur många som går på gymnasiet som vet exakt vad dom vill bli, eller om jag är den enda som fortfarande är osäker. Dom första två åren gick jag musik och jag ville bli något inom det. Men sen blev jag osäker och visste inte vad jag ville bli och framför allt vad jag kunde bli, inom det. Senare började jag på barn och fritid-linjen och bestämde mej för att jag skulle syssla med småbarn i framtiden. Men mitt tålamod sviker mer och mer, med bara mina syskon hemma. Och ju mer jag tänker på det, så tror jag inte att jag skulle kunna jobba med det hela mitt liv. Möjligtvis något år, men jag tror inte att jag hade lagt ner hela min karriär på det. Känner mej jätte osäker nu när det bara är en enda termin kvar på gymnasiet. Vad händer sen? Jag måste söka till högskolan.

En annan grej som jag hört ganska mycket är att jag är duktig på att skriva. Och det tycker jag är kul. Hade det kunnat va nåt att satsa på? Men vad skulle jag skriva då? Böcker? Tidningar? Media?

Så många frågor, men än inga svar. Om jag bara kunde se in en liten bit i framtiden. Om jag kunde se vad som skulle vara värt att satsa på? Vad hade passat mej? Idag när klassen satt och agerade publik på en träning inför en konsert för människor i behov av stöd så mindes jag våra fina ES-konserter vi hade på C4 skolan. Och jag saknade det. Jag tänkte att dom som arbetar med showbiz måste ha ett fantastiskt liv. Vad vet jag. 













Ovido - Quiz & Flashcards