Alla inlägg den 11 december 2011

Av lollolojsan - 11 december 2011 22:00

Tjo!


Igår var jag på Coop med mamma och handlade. När vi kom hem lagade vi mat, käkade och sen gjorde vi oss klara för att gå till Julgalan borta i Globen.

Och så kom vi dit och det var riktigt vackert!

Små lampor och ljus överallt. Stora snöflingor hängandes i taket, grangirlanger... Och typ en miljon julbord. Och längst fram en stor scen.

Och det var där jag fanns större delen av kvällen. Det var en show blandad av det mesta i musikväg. Charlotte Perelli, Linda Bengtzing, Jessica från Fame, Danny, Broken Door och Nicke Borg bytte hela tiden plats på scenen och allt gick runt. Dom flesta musikgenrar som finns spelades upp och artisterna tog sej fram genom att gå på julborden. Vid 22- tiden togs alla julborden bort och folk började dansa.

En ganska fantastisk sak var att Toto kom och sjöng många av sina låtar. Det var ganska coolt att se faktiskt.

Jag träffade nårra som jag dansade med, men inget för mej eftersom alla var ungefär 40... Men det kom en kille som såg ut att vara i min ålder. För det första märkte jag att han inte var svensk, utan han pratade engelska. Och jag vet inte vilket land han kom ifrån men jag kan nästan försäkra att man inte dansar som denna gjorde, i något land! Killen höll på att bryta mina handleder.. Och alla mina andra ben i kroppen. Han flängde runt med mej, ryckandes och till slut var det inte alls så kul. Killen var så full att han inte visste vad han gjorde, han bara lät mej hoppa hur som helst, och jag tror inte han hade märkt om jag trillat på golvet framför honom. Jag drog mej iväg från honom, eftersom jag trots allt var här för att titta på Danny. När jag blev av med honom träffade jag nårra som inte var så pjåkiga. Bland annat en tjej som hette Lena. Hon var Dannyfan också, och äldre än mej. Jag sa att jag hoppas jag är som henne när jag är 24. Sen kom Danny ut på scenen och sjöng med Freja. Platsen längst fram i mitten var paxad åt mej eftersom alla andra dansade. Vid 1 tiden hade jag så ont i mina fötter att jag inte orkade stå längre.. Så då drog jag hem med mamma. Det har gått ett dygn nu och jag har fortfarande lite ont.. Ska inte dansa med engelsmän igen. Haha.

När jag kom hem sov jag till 11. Och idag har jag inte gjort mycket av intresse förutom att jag, mamma och Adam gick över gatan och gick till Pingstkyrkan. Dom hade Luciatåg och annat mysigt. Helt okej faktiskt, enligt mej.

Och nästa söndag, på 4e advent blir det Katarinakyrkan för Danny. Vilket påminner mej att jag måste hämta ut min biljett imorron. Vilket påminner mej ännu mer om att jag borde sova nu!


Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards