Alla inlägg den 1 december 2011

Av lollolojsan - 1 december 2011 13:17

Torsdagen den 1 december och fortfarande ingen snö i sikte. Det kom lite i söndagskväll, men det var inget som la sej eller som kom tillbaka. Men kallt som bara den är det. Går runt och är lite småförkyld hela tiden.
Ska hem från skolan efter denna lektionen, och packa inför den långa tågresan ikväll. Kommer vara i hässleholm vid elva-tiden tror jag. Sen har jag två dagar att göra vad jag vill, i princip. Blir julbak hemma hos bästa. Resten som vill ses får som sagt höra av sej.


Var i stan igår med Bella och company. Skulle träffa Robin eftersom han lovat att komma ut från hotellet och träffa oss. Trodde knappt att han skulle komma ut, eftersom tiden gick, men när vi såg han där inne såg han oss också, han tog sin jacka och gick ut till oss. Kul att se han igen. Hoppas man kan se honom nån mer gång innan idol är slut. Om han inte flyttar hit vill säja. Ryktas ju lite om det, höhö.

Sen gick vi in på Åhlens och dränkte oss i Dannys parfym. Fyfasen vad den luktar gott!

När vi var påväg ut kom jag på att jag fortfarande inte köpt nån julklapp till pappa, och vi åker ju idag så jag och Bella gick in igen. Resten åkte hem. Letade upp nåt fint jag hittade, ställde mej i kassan för att betala men då kom jag på att jag lämnat plånboken hemma, eftersom det inte går att stänga min väska...

Glad att jag önskat mej nya väskor i julklapp.

Så det blev att åka hem utan. Får köpa nåt på hemvägen från skolan eller nåt idag.


Börjar bli lite less på singellivet nu. Jag har varit singel i ett och ett halvt år. Det är lite tråkigt när man alltid är ensam, förrutom när man är med kompisarna. Men när man är i ett förhållande och man blir sårad om och om igen, kommer en slags tröskel när någon ny försöker komma en nära, på något sätt. Man ställer sej emot det. Iallafall jag. Jag antar att man är rädd för att bli sårad igen. Men det känns överhuvudtaget inte som att man vill. Det kvittar vem det är. Att vara vän går jättebra men när den vill bli mer intim eller vad man ska säja så skjuter man det ifrån sej. Så om man vill hitta ett förhållande, är det värt att prova fast det inte känns helt rätt? Kan det funka ändå?

Vad letar man efter i ett förhållande? Jag tror man måste svara på den frågan först, innan man provar något alls. I slutänden blir människor bara sårade annars. Jag tror inte att man kan hitta något som är 200 % rätt. Alla har vi våra negativa och positiva sidor och dom måste vi få ha. Man måste kompromissa, och hitta ett sätt att funka tillsammans. Man kan inte alltid vara sams varje dag, men funkar det från bådas håll kan det vara något att satsa på.

Maybe you should stop looking for the perfect relationship, and sattle for a fine one?


Ovido - Quiz & Flashcards