Alla inlägg den 19 januari 2012

Av lollolojsan - 19 januari 2012 22:05

Äntligen hemma med en tallrik mat!

Har varit i skolan till halv 3, åkte direkt iväg och jobbade, sen fick jag rusa därifrån till bussen för att hinna in till aupair-mötet inne i stan klockan 6. Och jag hann, ganska precis. Det var lite problem i början för larmet tjöt och dörren gick inte att få upp. Men sen när vi kom in var det verkligen intressant. Tjejen som berättade hade själv varit i Mineapolis, Minnesota. Och allt hade gått jättebra för henne. Hon berättade precis vad som gällde, och hur man skulle gå till väga om man inte trivdes o.s.v Dom fyra första dagarna kommer man att bo på ett 4-stjärnigt hotell i New York. Jag typ dog när hon sa det. Och så får man käk, och träffa en massa andra aupairer. Man kan ta en guidad busstur för typ 30 dollar. Fyfasen vad jag blev taggad. Vill verkligen till den staden. Och jag behöver tänka på vad jag ska gå för någonting på högskolan när jag kommer tillbaka till Sverige så detta kommer ge mej tid att tänka på om jag verkligen vill arbeta med barn sen.

Så nu känner jag att jag gjort steg 1. Nu är det påväg! TJOHO! 


  





Ovido - Quiz & Flashcards