Alla inlägg den 10 januari 2012

Av lollolojsan - 10 januari 2012 23:10

Things are looking up! Tänker mer och mer på dethär med au pair, och ju mer jag ägnar tanke åt det ju mer vill jag det! Om jag lyckas hitta något i New York med en bra familj och hyfsade pengar tänker jag ta det! Jag blev helt extas så nu har jag bokat in mej på ett informationsmöte. Man får vissa lediga dagar och helger, då jag kan göra precis vad jag vill. Jag skulle älska det för det finns så många ställen jag vill se. Och det kan jag bara tacka Sex and the City för   


Imorron börjar skolan. Då ska man vara pepp och redo, men jag är inte det minsta trött just nu, så undrar hur det ska gå. Blir nåt avsnitt av favoritfilmen nu sen försöka sova. Nattinatti!

Av lollolojsan - 10 januari 2012 16:59

Hur vet man när det är rätt?

 

Med allt vi gör i vår vardag kan vi göra många misstag men vi lyckas också, inte minst med alla vi träffar. En träff här och en träff där, och vissa av dom vi träffar skapar vi längre förhållanden med.

Men hur vet man när det är rätt? Hör man en röst som ett tecken eller är det fyrverkerier, eller vet man bara?

En vän till mej berättade att hon visste att hon hittat rätt. Och när jag frågade henne hur hon visste det sa hon att det kändes precis som i en film. Tiden stannade och allting gick i slow motion. Undrar om det är så det är.

Och om denne rätte är din själsfrände - den personen med nyckeln till ditt hjärta - finns det bara en? Om man aldrig träffar denna rätta, ses man som inte hel då? Eller finns det flera stycken som kan vara alternativa själsfränder?

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards