Alla inlägg den 3 januari 2012

Av lollolojsan - 3 januari 2012 20:16

Det verkar vara drömmen för varje liten flicka, att en dag bära den där vita klänningen och vara vackrare än någonsin - och stå där och lova dom magiska orden till sin älskade. Och sen leva lyckliga i alla sina dar.




Eller? Är det inte så det slutar?

Iallafall i situationer som Askungen, Skönheten och Odjuret, och andra söta påhittade filmer. Men om vi hade slagit på kameran 20 år senare hade Askungen kanske träffat en annan intressantare kille och slängt prinsen och sina tråkiga styvsystrar i väggen. Men i filmer är historien slut när eftertexten rullar in. Då får vi inte se mer.

Ibland undrar jag, varför väljer man att gifta sej?

Är man så förblindad av kärlek just då att man vet att det kommer att hålla hela livet? Tills döden skiljer varandra åt? Verkligheten svider ju, men sanningen att säja finns det inga garantier över huvud taget att det håller hela livet. Om ens halva. Allting kan hända.

Jag tror att vissa gifter sej för pengarnas skull, för att minska risken att en dag bli utelåst eller utslängd från den delen av livet som du inte riktigt tillhörde eftersom pengarna och huset var hans. Och vissa tror jag gifter sej för att det förväntas så av omgivningen. Man kanske är rädd att något ska vara fel om man låter bli.

Så då är frågan. Varför skiljer sej så många?

Äktenskapen blir färre och färre och statistiken över skilsmässorna är fortfarande höga.





























Av lollolojsan - 3 januari 2012 17:40

Tjo! 




Dryg dag idag. Sov till halv två! Händer aldrig   Och jag vaknade av att näsan rann som vanligt, det gjorde ont i halsen och det kliade i öronen     Så gick upp och åt 'frukost' och Helen ringde till vårdcentralen, för att se vad jag skulle kunna vara allergisk mot. Men man kunde tydligen inte åka dit och göra testet så får vänta till jag kommer till Stockholm igen, sen får jag kolla upp det. Men jag städade rummet idag, dammade o.s.v Och jag nös och hostade så jag trodde jag skulle avlida så Helen sa att jag fick gå därifrån så hon städade själv. Jag börjar anta att jag är allergisk mot damm.



Ikväll åker Jaqueline och Adam hem med mamma. Och jag stannar till söndag. Har fortfarande folk kvar att träffa, hehe. Imorron ska jag träffa Helena och Felicia, får se vad vi hittar på. Sen när jag åker tillbaka börjar skolan igen and everything goes back to normal. 

Så jag antar att detta är min början på året. 


Pusshej 


 
























































Ovido - Quiz & Flashcards