Alla inlägg den 8 januari 2012

Av lollolojsan - 8 januari 2012 19:11

Kom hem från Kristianstad för 3-4 timmar sen. Har suttit på tåget hela dagen och tittat på Sex and the City. Sen kom mamma och Adam och mötte mej vid stationen. Det var två veckor sen jag var här sist och jag känner att jag fått mycket gjort och träffat massor med folk. 

Jag har kört hyfsat mycket bil, tittat på flera bra filmer med Anton, dragit ut tre gånger på samma vecka. En grej som var rätt otroligt tyckte jag - var när vi skulle in på Banken och utanför stod ett kyrkgäng och stekte gratis pannkakor till oss, med grädde och sylt. Klockan 1 på natten. Helt otroligt!

Flera stycken var hemma hos Ida en kväll och åt tacos och tittade på Jägarna 2. Det var jättemysigt. Skönt att umgås me dom gamla bekanta vännerna igen   Sen åkte jag ut till Helgedal en dag och träffade lilla Rasmus. Drack kaffe hemma hos dom och hade det mysigt. Nyår firade jag hemma hos Nicce. Där satte jag eld på min första raket nånsin. Woho, modig.

Dagen efter kom Anton och så drog vi iväg till Katrins och beställde pizza. Mycket gott.

Innan Jaqueline och Adam åkte hem i tisdags åkte vi skridskor inne i ishallen. Jag har fortfarande blåmärken efter det.... Jag har hållit hus en del i Åsum. Awsum där ju. Jag har träffat Jonte och kommit på att jag nog är allergisk mot damm. Ska kollas upp snart  

Sen var jag med pappa, Helen, Marcel och Helens föräldrar i Vinslöv för att titta ut en klänning hon ska ha på deras bröllop i maj. Sen träffade jag Felicia i stan och då gjorde jag mitt första besök på Systemet sen jag fyllde 20   Sen tog vi en Semla inne på brödboden. Mums. Sen blev det utgång igen!

Träffade en gammal klasskompis. En mycket gammal, tror vi gick dom första åren tillsammans bara, så det var fett kul att träffa henne igen! Sista kvällen innan jag åkte hem solade jag solarium med Ida och sen mötte vi Anton, My, Laura och nårra till för att äta på Peking. Mys! Sen skjutsade jag Anton till Bromölla innan Ida skjutsade hem mej.

Det har hunnit både vräka ner snö och en morron sken solen så jag trodde jag hade sovit ett halvår. Men tyvärr dröjer det ett tag till sommaren. Den hade varit så välkommen nu!




Det har vatt riktigt kul att vara nere och nu kommer jag sakna vackra Skåne. Du gamla du fria du soliga syd, du sköna du underbara söder   

Snart ses vi igen, tiden går snabbt. Seasons change so do cities - and also people.


Puss




















Ovido - Quiz & Flashcards