Alla inlägg den 23 juni 2012

Av lollolojsan - 23 juni 2012 14:41

Har ni läst en bok många gånger om varandra för flera år sen och sen läst den igen efter kanske 7-8 år? 

Jag har gjort det. Jag läste 'Konsten att försvinna spårlöst' när jag gick i sjuan. Ungefär 13 gånger tror jag. Den var min absoluta favorit. Sen blev jag av med den på något vänster men hittade den igen för nårra månader sen när vi skulle flytta. Så jag bestämde mej för att läsa den igen.

Jag kom knappt ihåg vad den hette eller vad den handlade om men när jag började läsa kom figurerna fram precis som jag mindes dem från när ja läst den innan. Och alla platser kom tillbaka och allting rörde sej framför mej igen. Det var ganska häftigt. Jag har aldrig sett dessa platserna innan eller dessa personerna, men efter alla år så är det exakt samma som kommer tillbaka till mej när jag läser exakt den boken. 

Ovido - Quiz & Flashcards