Alla inlägg den 11 juni 2012

Av lollolojsan - 11 juni 2012 18:25

Har ni varit med om när man ser något som man känner igen fast man kan inte sätta fingret riktigt på vad det är för något? Eller någon. 

En gång så var jag i centrum och hade gått runt och tittat i affärer, sen gick jag mot utgången. Jag såg en tjej som gick mot mej. Hon skulle in i affären när jag skulle ut. Hon hade bra klädstil tyckte jag. Håret var snyggt. Några sekunder efter det visste jag vem det var. Det var min syster. Jag minns inte hur hon såg ut mer än så. Men jag minns att det såg inte ut som en systers ansikte. 

Min andra tanke är att världen är stor. Det finns många valalternativ. Inom allting. Det behöver inte vara man och kvinna 

längre, det finns fler alternativ som är accepterade. Kvinna, kvinna. Man, man. Män klär ut sej till kvinnor och kvinnor opererar om sej till män. Så om man kan välja att vara vilket som och vara med vilket kön som helst, så kanske inte kön ens existerar längre?


 

Ovido - Quiz & Flashcards