Alla inlägg den 4 juni 2012

Av lollolojsan - 4 juni 2012 11:15

Flyttningen 31/5 01:00


Sitter just nu och tittar ut genom fönstret och väntar på att en grön lastbil ska svänga runt hörnet med sista lasten. Klockan är tjugo i ett på natten och jag är ensam uppe. Mamma och Smulan ska komma med sista lasten och jag hoppas att det blir snart eftersom vi måste åka in till stan för att lämna tillbaka vår lånebil, innan vi går och lägger oss. Och visst hade det gått bra men vi ska upp tidigt imorron för att åka till Skåne också. Tåget från stan går 8:20… Vilket betyder att jag skulle ha behövt sova för längesen.

Dagen har varit katastrofal. Den började mycket bra av en händelse jag kommer nämna senare. Vi har varit i full gång i 12 timmar. Och det är inga långa pauser vi har tagit. Bara äta under dagen har varit ett problem. Det har givits mycket blod, svett och tårar idag och det är sanning. Mina armar känns som de är gjorda av spagetti. Orkar knappt hålla i ett täckte längre. Jag hoppas att de kommer tillbaka snart.

Jag vill tacka alla fina människor som hjälpte oss att få allting på plats. Helt otroligt, utan dem hade det aldrig någonsin blivit färdigt. Tack till familjen, tack till Ogge, Agge, Marlene, Oskar, Dick och Ann-Marie.


4 juni 2012


Sitter i skolan nu, och lektionen börjar snart. Fick åka till skolan ifrån Rotebro imorse, kändes annorlunda. Höll på att flytta hela torsdagsdagen, kvällen och natten. Sen åkte vi till Skåne i fredagsmorse. Det var på håret att vi hann med vårt tåg så allting står i totalkaos hemma i lägenheten nu. Man hittar verkligen ingenting. Började leta efter pastakartonger när vi kom hem igår till röran typ mitt i natten, utan resultat.

Har haft en bra helg nere i Kristianstad. Kom dit vid klockan 13 i fredags, och firade pappa på lördagen. Sen gick jag på förfest med Caroline och Felicia hos Jimmi i stan. Sen drog alla ut på Banken och sen blev det också lite efterfest med singstar haha. Träffade massa nya människor, mycket kul. Det blev en kort visit den här gången så på söndagskvällen blev det hemfärd igen. Det var min helg kortfattat. Skulle kunna skriva mycket längre men så blir det inte idag. 

Ovido - Quiz & Flashcards