Alla inlägg den 9 juni 2012

Av lollolojsan - 9 juni 2012 14:05

Var är sommaren? Om en halv vecka är det sommarlov och student och jag känner att det förmodligen kommer bli en typisk svensk sommar dethär året också. 15-16 grader, sol två gånger i veckan. Jag hoppas verkligen att jag kommer komma iväg till USA. Jag har jobbat hårt för detta i ett halvår nu. Nu får det inte bara försvinna.


Har ni tänkt på dethär med timing? Hur livet timar allting. Och ibland timar väldigt dåligt. Om jag hade fötts tio minuter senare hade kanske hela mitt liv sett annorlunda ut. Om jag hade valt att gå till skolan en dag istället för att ta bussen kanske något hade hänt på vägen som sen satt igång en kedjereaktion till att slutligen en stor händelse inträffar. Om jag inte hade bestämt mej för att göra slut med en person, hade vi fortfarande varit tillsammans då?

Så många tankar och frågor som aldrig kommer att kunna få svar.

Ibland händer saker som man verkligen inte vill. Till exempel när man förlorar någon i en olycka.

'Om bara inte det hade hänt...'

'Vi hade kunnat rädda situationen...'

Men jag undrar om man hade kunnat det. Jag tror inte det.

Om det så gällde livet skulle vi inte kunna fånga en boll för att rädda någons liv. Om det är meningen att det ska hända - så händer det.  

Ovido - Quiz & Flashcards