Direktlänk till inlägg 20 april 2012

20 april 2012

Av lollolojsan - 20 april 2012 19:44

Heej! 


Känner att jag blivit lite bättre på att uppdatera bloggen, wiiie   

Skrev ju ingenting i Skåne så tar igen det nu. 

Äntligen fredag! Ska bli skönt med ett par dagar då man inte gör nåt speciellt, inte går upp tidigt, inte går till skolan. Idag är det bara en vecka tills Molly kommer, ska bli skitkul. Igår var det en vecka sen vi träffades första gången, och igår bokade hon biljett upp hit. Woho! 

Igår var det ganska skönt ändå, typ 10 grader. Helt okej att vara ute. Och idag när man gick till skolan kom det snöblask igen, med typ 1-2 grader. Hann vara i skolan typ 20 minuter sen gick brandlarmet. Så fick vi gå ut och ställa oss i snökaoset ett tag, trodde dom skojade asså.

Sen hade två stycken elever en föreläsning om skolskjutningar runt om i världen för oss. Det var intressant och bra av dom tycker jag, eftersom dom inte gjorde det utifrån ett ämne eller någonting, dom ville bara ha en publik. 

Så många ungdomar som har mist livet för ingenting. Dom berättade mycket om skolskjutningen på skolan Columbine i USA. Idag är det 13 år sen det hände. Det var rätt så hemskt att se alla bilder och se videor från det faktiskt. Och för ingenting. Dom två killarna som gjorde detta tog sina egna liv, och det var dom sista skotten som hördes i den skolan. Än har något sånt inte inträffat i Sverige. Tror ni att det kommer med tiden? Eftersom så många säjer att världen är påväg mot helt fel håll? Helt fel riktning. Håller ni med om att saker och ting var bättre förr?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lollolojsan - 30 maj 2020 13:28


Förra helgen blev jag både hes lite snuvig och lite halvrosslig så jag fick snällt stanna hemma från jobbet i början av veckan då vi kör hårt med två symptomfria dagar nu i coronatider. Äntligen har vi fått lite sommarvärme i Kristianstad! Så efter...

Av lollolojsan - 21 maj 2020 22:25

Denna Kristi himmelsfärds dag har bestått utav tre franskunder och sedan ut för att försöka lapa åt sig lite eftermiddags sol! Teemu var i full gång med att trimma gräsmattan och klippa buskar så jag hjälpte till samtidigt som Bessie har varit ute he...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 20:03

Godkväll! Idag känns det mycket bättre i halsen. Lite glass var nog ett smart drag! Och gott!    Vädret är ju även det till belåtenhet. Har varit så innerligt trött på alla stormar med regniga gråa dagar, så jag håller tummarna för att dessa nu ä...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 10:39

Hej! Jag har nu varit hemma från jobbet i två dagar pga halsont och hade då lite mer tid över än vad jag vanligtvis har. Nu i coronatider får vi ju vara lite extra försiktiga så vi inte smittar ner varandra, så jag har snällt stannat hemma. Jag börja...

Av lollolojsan - 10 februari 2015 13:14


Nu sover alla barnen.. och nästan jag också. Var sjukt trött när jag gick upp imorse för att börja tidigt. Men jobb blir det iallafall till halv fem och sen kommer syrran och hälsar på idag. Hon hade önskemål om att baka någonting så får väl se vad v...

Ovido - Quiz & Flashcards