Alla inlägg den 5 april 2012

Av lollolojsan - 5 april 2012 12:59

Undrar vad som händer sen. När allt är slut. När man tagit sina sista andetag. Vart kommer man då?

Döden är en märklig fråga utan några säkra svar. Man kan bara tro.

Buddhisterna tror att man får vad man förtjänar i sitt nästa liv beroende på hur man levde sitt förra. Om man behandlas illa i sitt liv här på jorden har man då betett sej själv som en jävel innan?

Många frågar sej vad som egentligen är meningen med livet och det finns det ju många svar på, beroende på vem man är. Jag tror inte att livet är någon slump. Att det skulle vara allt som finns, och att allt är slut sen. Det finns miljoner, miljarder människor här på jorden. Det finns djur, växter.. Alla är vi utrustade likadant, fastän vi ändå är olika. Vi kan ha olika hudfärg, ögonfärg, bakrund. Men i det stora hela är vi alla av samma sort. Människan kan så mycket. Skulle allting som händer här på jorden ske för ingen anledning alls?

Jag tror att vi lär oss mycket i detta livet som vi kan ha användning av i nästa liv. Vad vi blir eller vad som händer har jag ingen aning om. Men jag vägrar tro att allting tar slut där.

Vissa personer rycks ur sina liv, utan anledning utan någon ålder alls. Och jag vet att när den sjuka ligger på sjukhuset och befinner sig på 'andra sidan' i några minuter medans sjuksköterskorna har ett antal minuer på sig att rädda denna, kan vara med om fantastiska möten med sina förra nära och kära.

Jag tror absolut att det finns något där.


GLAD PÅSK! 

Ovido - Quiz & Flashcards