Alla inlägg den 19 april 2012

Av lollolojsan - 19 april 2012 22:32

Hur stor roll spelar åldern i vilket fall som helst? I ett förhållande, vänskap. Vad som helst. Hur stor roll spelar det för mej? Jag är tjugo år, men det är inte alla som tror det när dom träffar mej dom första gångerna. Dom måste se mitt födelsedatum för att reagera. Jag har kompisar som är 5 år yngre än vad jag är, men jag har också kompisar som är 5 år äldre än vad jag är. Och så finns det dom i min egen ålder. Men det är inte alla man passar med. Och det behöver inte ha med åldern att göra. Det handlar om hur pass bra personkemin stämmer överens med varandra.

När det gäller förhållanden kan det vara knepigt att hålla ihop om det skiljer för många år - i ens unga år, men när man vuxit upp lite mer spelar det mindre och mindre roll.

Dom som är yngre än mej tror direkt att jag är ungefär lika gammal som dom. Jag vet inte om jag ska tolka det som att folk tycker jag är omogen för min ålder, eller att man bara blir som man umgås. Jag tänker inte på det själv men jag är säkert inte på riktigt samma sätt om jag umgås med äldre vänner än mej själv. Det är samma sak när det gäller förebilder och liknande. Min största förebild nånsin är underbara Danny Saucedo, och det är han fortfarande. Men det har också kommit in två andra knäppisar i mitt liv, som får plats dom också. Danny är 26 och dessa två är 20. Som jag. Är det konstigt att ha förebilder som är lika gamla som en själv? Det jag gillar hos dom har ju inte med deras ålder att göra. Det är hur dom är, deras musik.. Dom vanliga själen till att man blir fast i en artist.

Egentligen ska man inte bry mej så mycket om vad andra tror eller tycker om vad man gör, eller hur man är. Jag har bra vänner, som jag är jätteglad över att jag har. Jag har ingen pojkvän och vet inte om jag vill ha nåt förhållande än. Jag har förebilder som jag följer vart dom går. Det gör mej glad att dom finns i mitt liv.

Alla får tycka vad dom vill om det men sån är jag   

 

Godnatt folks    

Ovido - Quiz & Flashcards