Alla inlägg den 14 april 2012

Av lollolojsan - 14 april 2012 15:33

Känner mej trött på mina egna tankar. Vad vill jag göra? Vad vill jag med mitt liv, hur vill jag att det ska vara för mej? Ska jag hålla det för mej själv eller ska jag berätta?

Från att vara säker på vad man vill, och sen se något annat gör mej osäker hela tiden. Jag trodde att jag hade bestämt mej, men det verkar aldrig som att jag gör det.

Jag vet inte vad jag vill bli när jag gått ut skolan, men jag har fått välja en linje ändå. Om ifall jag inte blir aupair. Men det jobbigaste för mej är att inte veta var jag vill vara.

Efter att ha bott i samma område i samma stad i 19 år och skaffat alla vänner jag har och alla andra kontakter som kommit till, till att flytta långt bort är svårt. Det är inte lätt alltid. Men jag träffar oftare vänner där nu som gör det roligare. Men jag är 20 år och jag fyller 21 i år. Jag kommer inte att bo hemma hela livet, och jag måste tänka hur det ska bli sen. När jag ska stå på egna ben. Man får hela tiden känslan av att man sårar någon. Om jag bor där så blir dom lessna, och om jag bor på det andra hållet så träffar man inte dom lika ofta.

Men alla flyttar ju hemifrån nån gång förhoppningsvis. Så den tiden kommer för mej med. Och då måste jag nog bara koncentrera mej på vad jag vill, och inte vad alla andra vill.

Kontakterna som jag skaffat kommer inte att försvinna för mej för att jag bor längre bort. För var jag än hamnar kommer jag alltid tillbaka   

Ovido - Quiz & Flashcards