Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av lollolojsan - 17 oktober 2011 23:24

Nu får jag snart lägga ifrån mej datorn och sova.


Har hållt på med barnmisshandel hela dagen i skolan. Låter ju bra. Men asså skrivit om det o.s.v

Haha   

Slutade vid 2 och sen gick jag hem. Jaqueline, Max och Adam kom också hem så jag kunde få mitt SL-kort. Sen åkte jag iväg för att träffa en ny familj som vill ha hjälp av mej   

Ska va deras barnvakt. Under tiden var Max banvakt till Adam där hemma, för mamma och Jaqueline skulle ut på sin egna lilla mysdag. Eller vad dom nu kallade den   


Har suttit sen ikväll och tittat på True Talent. Usch va lessen jag blev.. Det kommer inte bli detsamma utan Robert. Det kommer det inte...

Sen iallafall har jag suttit och pysslat med boken. Börjar närma mej mållinjen där. Den blir supersnygg!   


Och nu blir det sängen, så goodnight, sleep tight!

Av lollolojsan - 17 oktober 2011 00:02

Dagen blev inte alls som planerad kan man väl säja. Hade planerat att åka till stan, och att resten skulle åka till Kista, men precis när jag var på väg till söder så ringde mobilen. Var ett okänt nummer, och hon sa sej komma ifrån True talent. Blev genast glad! Trodde inte att hon skulle ringa mej! Men hon frågade mej om jag fortfarande var intresserad av att komma dit ikväll med tre vänner. Och det ville jag ju absolut!

Åkte in en snabb runda till söder ändå, tittade in på BikBok, köpte en mysig tröja och gick runt lite. Men fick snart dra hem igen eftersom vi skulle vara i Gustavsberg redan lite efter fem.

Käkade och bytte om hemma, sen åkte vi iväg! När vi väl hittade dit va det rätt lång kö in, för dom hade inte öppnat än, men när dom gjorde det gick vi in och fick hänga jackan o.s.v Sen var det en kö till som man fick stå i ett tag, men runt om fanns ett helt bord med gifflar, och annat gott! Hopptält och folk som sjöng karaoke. Träffade Linnea och Myka, och sen också Angelica.


 


Sen öppnade de dörrarna och man fick ta vilken plats man ville, som var ledig. Såg nääästan Danny, för en fet pelare var i vägen, haha...

Halv 8 började det och alla sjöng så himla bra!

Robert, Sofia och Dimitri är bara bäst!

SVENSKA FOLKETS FAVORITER!

Men efter röstningen fick vi veta att det var Robert och Emelie som skulle möta varandra i duellen. Jag är inte så förtjust i Emelies röst som jag är i Roberts. Han gör en så glad, han är en känslokille. Och han är så sjukt duktig!

Men så blev det ju juryns tur att välja vem som ska åka hem och vem som får stanna, i vanlig ful ordning.

Fattar inte varför dom gör så, och detta är min åsikt så tyck vad ni vill om det, men hur demokratiskt eller rätt är det egentligen att allt ska hänga på EN person? Den personens åsikt? Det hade lika gärna kunnat vara en annan person med raka motsatsen till åsikt och då hade det slutat tvärtom! Istället för att man låter svenska folket rösta så man får veta vad majoriteten vill!? Det är väl så himla mycket bättre, eller är det bara jag?

Jag tror inte att det hade slutat som det gjorde ikväll om majoriteten hade fått välja och rösta och säja sitt. Robert är en riktig favorit, och jag har nog aldrig sett så mycket klagomål som på True talents sida nu asså!

Så himla fel. Det är vad jag tycker.


Sen var iallafall allt slut och jag tänkte gå och se om jag kunde få prata lite med Danny. Såg att han stod framme vid scenen och tog lite kort och skrev till nårra så jag gick dit. Dom framför mej träffade honom en snabbis, och sen precis när det var min tur så var det nån som kallade på Danny och sa att han skulle va nånannanstans. Tror inte att han såg mej faktiskt. Synd... Var verkligen inte mer än en halvmeter ifrån honom.

Vara så nära nån som man verkligen vill träffa men inte kan, det är lite tråkigt. Men nästa gång får det bli en bamsekram!

Träffade Sofia en stund, hon var megalessen för Robert... Förstår henne!

Sen schasade vakterna ut oss.


 


Tack för idag!

Ovido - Quiz & Flashcards