Alla inlägg den 16 mars 2012

Av lollolojsan - 16 mars 2012 17:43

~ Euphoriaaa, forever til the end of time... Den sätter sej verkligen  


En kul grej är att på denna halva månaden av mars som har gått så har jag nästan fått ihop lika många läsare som jag fick på hela förra månaden. Trodde inte i början när jag började blogga att jag skulle uppskatta det så mycket. Men det är kul    


Har stött på många idioter den senaste tiden känner jag. På alla möjliga sätt. Den ena inte fullt så dum som den andra. Människor kan vara hur jäkla dumma som helst. Säja idiotiska saker till dej eller säja nåt dumt om dej till någon annan. Man kan få en blick eller nårra fula ord. Men du ska komma ihåg att den viktigaste i ditt liv är du. När ingen annan finns runt omkring dej, när du är ensam, då har du bara dej själv. Om du kommer till ett nytt ställe där du aldrig varit, då kommer du kanske att vara där själv. Du kommer att lära dej nya saker, gå därifrån med nya kunskaper och komma tillbaka där du kom ifrån som en uppdaterad version av dej själv   

Jag tänker på au pair i USA. Om jag kommer dit kommer jag inte vara den modigaste först när jag kommer till ett helt nytt land, där dom pratar ett annat språk och har en annan kultur. Jag har hela Atlanten mellan mej själv och allt som jag känner till. Jag kommer ha mina närmaste i någon form av kontakt. Det är ändå ett tag, ett helt år. Men i vardagen kommer jag bara ha mej själv.

Var rädd om dej själv. Det är ditt liv. Gör det du älskar och gör det ofta! Genom att gå vilse eller ta ett felsteg på vägen kommer hjälpa dej att hitta dej själv.

Vissa erbjudanden kommer bara en gång e livet - ta chansen! 

Ovido - Quiz & Flashcards