Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Backstreet Boys

Av lollolojsan - 20 februari 2012 22:49

Lycklig att jag lyckats fixa internet på den egna datorn med hjälp av wifi. Eller den egna och egna... Skolans. Men min till i sommar minst.


Har tittat på en gammal film som jag inte sett på mycket länge. BSB - Around The World.

Verkligen coolt att se. Hur de reser jorden runt på 100 timmar. Stannar i Stockholm, Tokyo, Sydney, Cape Town, Rio de Janeiro och slutligen New York City. Man ser hur fansen i de olika länderna och kulturerna är mot dom. Dom är ganska lika varandra..

Sjukaste var när de kom till Rio. Fansen sprang efter bussen och slog nöstan sönder fönsterna. De fick springa ut med vakter o.s.v för att komma i säkerhet, haha!

När de sen hade en konsert på Cobacabana stranden kom 48 000 människor dit för att få en glimt av dom.

Vilken otrolig resa dessa killarna har gjort i stort sett hela sitt liv. Jag kommer ihåg från gamla filmer hur liten Nick var, och här om dagen tittade jag på en nytagen bild av honom. Han är 32 nu. Senast jag såg honom var han 28 tror jag. Och skillnaden på dessa fyra åren syns verkligen.

Det var lite läskigt att se vad tiden gör. För på dom bilderna såg han mycket äldre ut än så. 

Undra på att man har åldersnojja   Jag har vatt ett jättefan till dessa killarna en gång för längesen serni!

Det var faktiskt inte så längesen... Det enda som förändrats mellan mej och dom är tiden. Jag tycker fortfarande om dom och deras musik, och fortfarande är jag super tacksam åt min mamma som tog mej till Globen den där gången den 28 september 2005 för 7 år sen.. Jag minns den dagen klar som is. Varenda grej vi gjorde. Fram till dess att konserten började. Jag minns att vi satt och väntade på att det skulle börja och då gick det upp för mej att jag faktiskt satt där och väntade på Backstreet Boys. Så då började tårarna rinna nerför min kind. Sen minns jag inget mer. Jag minns inte när jag såg dom för första gången. Det är väldigt suddigt. Men enligt mamma ska jag ha börjat lipa med händerna för ögonen.. Och jag minns att hon sa att det var värt vartenda öre, att se mej då. Det var helt otroligt, en av dom bästa kvällarna i mitt liv fortfarande! För 4 år sen åkte vi och kollade på dom igen. Inte med samma entusiasm som den tidigare gången, men om man en gång börjat, fortsätter det.


Vill stanna tiden ett litet tag. Jag minns allting så klart, hur allting kändes, hur det var och det var ändå så många år sen! Nighty-night!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lollolojsan - 30 maj 2020 13:28


Förra helgen blev jag både hes lite snuvig och lite halvrosslig så jag fick snällt stanna hemma från jobbet i början av veckan då vi kör hårt med två symptomfria dagar nu i coronatider. Äntligen har vi fått lite sommarvärme i Kristianstad! Så efter...

Av lollolojsan - 21 maj 2020 22:25

Denna Kristi himmelsfärds dag har bestått utav tre franskunder och sedan ut för att försöka lapa åt sig lite eftermiddags sol! Teemu var i full gång med att trimma gräsmattan och klippa buskar så jag hjälpte till samtidigt som Bessie har varit ute he...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 20:03

Godkväll! Idag känns det mycket bättre i halsen. Lite glass var nog ett smart drag! Och gott!    Vädret är ju även det till belåtenhet. Har varit så innerligt trött på alla stormar med regniga gråa dagar, så jag håller tummarna för att dessa nu ä...

Av lollolojsan - 20 maj 2020 10:39

Hej! Jag har nu varit hemma från jobbet i två dagar pga halsont och hade då lite mer tid över än vad jag vanligtvis har. Nu i coronatider får vi ju vara lite extra försiktiga så vi inte smittar ner varandra, så jag har snällt stannat hemma. Jag börja...

Av lollolojsan - 10 februari 2015 13:14


Nu sover alla barnen.. och nästan jag också. Var sjukt trött när jag gick upp imorse för att börja tidigt. Men jobb blir det iallafall till halv fem och sen kommer syrran och hälsar på idag. Hon hade önskemål om att baka någonting så får väl se vad v...

Ovido - Quiz & Flashcards