Alla inlägg den 9 februari 2012

Av lollolojsan - 9 februari 2012 20:53

Blir sängen nu.

Lite film innan jag ska sova. Har tittat på Barbiefilmen med Adam innan och ätit.

Har lyssnat på gamla Backstreet Boys låtar som jag inte har hört på flera år. Lyssnar inte så ofta på dom längre, men det visa sej ändå att jag fortfarande kan alla låtar utantill när musiken väl börjar   

Jag har inte glömt. Kul att dom kommer till Sverige igen i maj. Men mindre kul att jag inte har någon biljett. Såg på deras sida att om man ville se dom köra 3-4 låtar och få ett foto tillsammans med dom skulle det bara kosta sådär ca 5000! Haha.. Fint att vara känd.

Min lilla skatt ligger bredvid mej, och nu är vi trötta så nu ska vi gå och nana. Imorron är det fredag och sista dagen på dagiset för den här veckan! Pusshej!    



Av lollolojsan - 9 februari 2012 10:43

Inom loppet av drygt en månad, det vill säja sen julafton, så har jag sett Sex and the City säsongerna två gånger om. Och igår såg jag sista avsnittet igen. Det låter ganska mycket för den innehåller 6 säsonger vilket har tagit själva skådespelarna 6 år att spela in. Jag tycker verkligen om filmen men för den som aldrig har sett filmerna så kan det kanske uppfattas fel. Jag vet inte men jag kan gissa. 

I början kan man tro att det bara handlar om sex. Eller bara om mode och märken. Men när man följer det som jag har gjort så börjar man se genom säsongerna att det inte alls bara handlar om någonting av det. Man ser att det verkligen är kärlek det handlar om. Det kan vara en nära kärlek till en pojkvän som man ser hur den utvecklas. Hur det gick i början, vilka misstag de gjorde med varandra, och se hur de lär sej av dom misstagen, men sen ser man hur fint de lyckas bygga ihop det tillsammans i slutändan. Det kan också vara den nära kontakten och kärleken som finns mellan dessa fyra New York-tjejerna. Det finns inget speciellt avsnitt eller kapitel i filmerna när vännerna är speciellt nära. Det är bara en basgrund.

Det är en väldigt ärlig film. Tjejerna berättar allt för varandra och skäms aldrig över sig själva. 

Innan jag började titta på Sex and the City visste jag inte ett skvatt om New York eller så att säja Louis Vuitton, Dolce Gabbana, Oscar de la Renta, Dior...

Jag har även tagit till mej mycket av vad som säjs i filmerna. Karaktären Carrie är en författare som skriver en spalt i New Yorks tidningar en gång i veckan. Där skriver hon om vad som händer i hennes liv, alla hennes funderingar och tankar. Det är fullt med frågor. Men det är bra frågor. Vissa saker som jag har tagit upp i min blogg är saker som har blivit sagda i filmen, och sen har jag försökt utveckla det.  

Om ni läst allt ovan nu så vet ni vad min favoritfilm handlar om, om man skulle ta bort titeln och bara titta på filmen.



ENJOY! 

Ovido - Quiz & Flashcards