Alla inlägg den 26 februari 2012

Av lollolojsan - 26 februari 2012 23:12

Internet funkar via mobilen på datorn nu så kan blogga lite   

Jag kom fram till Kristianstad i fredags kväll, efter att min praktik var slut. Blev inte mycket mer än att sova när jag kom hem eftersom det var mitt i natten. Nästa dag ringde väckarklockan a.k.a Anton och väckte mej. Frågade om jag ville me på fest senare. Åkte tii stan, skaffa dricka å sådära, var hemma hos mej ett tag med Marcel, sen drog vi hem till han innan vi drog till Emelie för att fira Tobbe vid 7. Träffade massa jag inte sett på länge. Jättekul var det. Stannade tii typ 2 när Anton hade fixat taxi. Stack hem och sov och imorse ringde telefonen och väckte mej igen. För idag va de skidor som va idén. Fick snabba mej och käka frukost och fixa mej lite, sen kom Anton igen. Han hade inga överdragsbrallor så han fick låna mina gamla röd/vita hahah! Väldigt färgglad i backen.

Kom dit typ en timme senare än vad vi skulle men började nog vid halv tre iallafall. Blev 2 och en halv timme vi kunde åka iallafall. Har bara åkt en enda gång innan och det va flera år sen så stå på skidorna igen var inte helt lätt... Björn försökte lära mej så gott det gick, men ramlade ändå typ 10 gånger minst   I liften och i backen.

Hade åkt i en mindre backe ett tag så skulle prova åka högre upp, från backe nummer 2 eller vad man ska säja. Som var dubbelt så hög som den första... Gick bra första gångerna jag svängde.. Sen gick det inte att svänga längre och inte att stanna så de blev stuplopp så det skrek om det. Rakt nerför hela backen. Var rädd att ja skulle köra på någon bil som stod långt där nere parkerad. Blev inte långt ifrån. I full fart stupa jag rakt in i en hög med grus, typ 2 meter hög allra längst ner. Med huvet före   Hade hela munnen och näsan full med grus och det tyckte dom andra va jättekul x) Dom som såg det.. Tur att dom flesta missade det   

Kunde inte sluta garva så låg där i högen och skrattade. Försökte mej på det igen sen, men det blev inte bättre när jag trillade redan i liften upp, så efter det höll jag mej lite längre ner   När klockan var 5 drog vi tillbaka och lämnade mina grejer hemma hos mej, jag käkade sen tillbaka till Åsum. Senare kom lite folk, och nu vid 11 hem och sova. Om en stund iallafall   Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards