Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av lollolojsan - 6 augusti 2012 11:52

Jag vet inte riktigt hur jag ska skriva mina tankar så att dom ska bli förståeliga. Men jag tänkte på dethär med vem eller vad som egentligen styr oss. Vi är alla individuella varelser med personliga tankar, åsikter och bekymmer. Vi har fått varsitt huvud där det kan finnas lite av mammas åsikter, lite av pappas idéer och lite av mej själv. Kanske lite av farmor också. Men vi väljer inte allt vi gör. Kollar jag åt höger och ser ett hus dyker det automatiskt upp bilder från ett gammalt förflutet som är kopplat med det huset på ett eller annat sätt. Det finns alltid en sak som leder till en annan och det är inte vi själva som kör in bilder i våra egna huvuden för att påminna oss själva om någonting. Vi väljer heller inte vem vi får känslor för osv. Det bara händer. Jag vet inte hur konstigt detta låter, men det är lika bra att skriva av sej när det dyker upp tankar! :)

Ovido - Quiz & Flashcards