Alla inlägg den 4 september 2012

Av lollolojsan - 4 september 2012 18:23

Alla måste vi få vara precis så som vi vill och vara det vi är menat att vara. Men om det blir fel då?

Eller inte fel, men att man hamnar i fel kropp till exempel. Man kanske egentligen skulle blivit en kille. Eller en tjej. Jag tror att det har kunnat vara såhär i många år innan men då fanns det inget att göra något åt, men idag finns det. Man kan ändra.

Så då funderar jag. Om man föds till ett kön, men väljer att vara ett annat, och man kan välja att vara med både tjejer och killar när man blir äldre. Då kanske inte ens kön existerar längre. Man kan göra precis vad som helst. Och hur man vill. Och det är ju bra, annars hade man fått leva hela sitt liv utan att riktigt trivas med sej själv. Och trivs man inte med sej själv kommer man ingenstans. 

Vet inte om jag har skrivit om detta innan, har en svag känsla av att jag har det, men måste skriva om mina funderingar   

Ovido - Quiz & Flashcards